Visueel notuleren, Infographics, Adviestrajecten
Visueel denken is een oerfunctie van onze hersenen en kan worden toegepast om informatie te ordenen, denkkracht te vergroten en communicatie te verbeteren. Wij geloven dat de juiste inzet van visueel denken leidt tot nieuwe inzichten binnen organisaties.
StoryTailors maakt de communicatie binnen organisaties efficiënter. Complexe thema’s die binnen organisaties spelen worden inzichtelijker door de inzet van visueel denken. En oplossingen worden concreter. We willen mensen zélf het grotere plaatje te laten zien. Door samen met klanten te visualiseren, helpen we ze een betere versie van hun organisatie te ontwikkelen. Dat doen we door het begeleiden van adviestrajecten, geven van workshops en trainingen en visueel notuleren tijdens bijeenkomsten.
De kracht van visueel denken
Visueel denken is een oerfunctie van onze hersenen en kan worden toegepast om informatie te ordenen, denkkracht te vergroten en communicatie te verbeteren. Wij geloven dat de juiste inzet van visueel denken leidt tot nieuwe inzichten binnen organisaties.
StoryTailors maakt de communicatie binnen organisaties efficiënter. Complexe thema’s die binnen organisaties spelen worden inzichtelijker door de inzet van visueel denken. En oplossingen worden concreter. We willen mensen zélf het grotere plaatje te laten zien. Door samen met klanten te visualiseren, helpen we ze een betere versie van hun organisatie te ontwikkelen. Dat doen we door het begeleiden van adviestrajecten, geven van workshops en trainingen en visueel notuleren tijdens bijeenkomsten.
Case
Infographic Erasmus MC Persoonsgerichte zorg
Het Erasmus MC is een universitair medisch centrum in Rotterdam, verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het ziekenhuis is zowel qua omzet als qua aantal bedden het grootste van de acht universitair medische centra van Nederland. StoryTailors is sinds 2015 preferred supplier op het gebied van films, uitleganimaties en infographics.Vraag van de klant
Van ‘zorgen voor’ naar ‘zorgen en samenwerken met’ patiënten en hun familie, dát is Persoonsgerichte Zorg, de nieuwe koers van het Erasmus MC.Het Erasmus MC zocht naar een wijze om deze nieuwe koers te communiceren, zowel naar de patiënt als naar de medewerker. Om ervoor te zorgen dat de informatie op de juiste wijze zou landen bij de medewerker, en dat de uiteindelijke infographic dicht op de huid van beide doelgroepen zou zitten, hield het Erasmus MC een evenement waarin Persoonsgerichte zorg werd gecommuniceerd. Wij waren aanwezig om meningen te polsen, en te vragen wat Persoonsgerichte zorg voor een ieder betekent. En natuurlijk legden we deze ideeën meteen vast. Deze ideeën waren het startpunt voor de uiteindelijke infographic.